Mindig csak nevek

Igazából sosem értettem, hogy miért kell megnehezíteni a blogírás elkezdését azzal, hogy rögtön az arcodba tolják a kérdést, hogy miről fog szólni a blogod... Mégis miről? Ha tudnám, valószínűleg nem kezdeném el írni.

Friss topikok

  • FleXoft: ;-) (2012.01.10. 15:30) Buli
  • COLT: A rambok azok jók, a kettő is jó, az idő megszépíti számomra. És nekem is hasonló leveleim voltak ... (2011.09.15. 16:05)
  • gabrocki: sajnos egyet kell értenem, de a cím így kissé irónikusan hangzik. (2011.07.13. 00:19) Istenem...
  • COLT: xd (2011.01.29. 18:11)
  • sed: @Miguel: ha nem váltál volna suhogós battaivá pár hét alatt, akkor erre most azt válaszolnám, hogy... (2010.01.15. 02:39)

Címkék

ajánló (22) anyád (24) arnold (3) atom (4) balaton (4) bkv (6) bog (9) corvintető (2) dna (2) dohányzás (2) eb (1) fallout (2) fegyver (5) foci (2) gyerek (3) index (5) játék (17) jelcin (1) jézus (3) kaja (4) kaka (4) közlekedés (8) mac (1) meló (5) motoros (1) net (4) orosz (1) pc guru (4) reggel (5) sorozat (3) sport (3) stream of consciousness (10) szilveszter (1) szülinap (7) temetés (4) towel day (1) tréfás tanyasi tények (34) tv (2) virginia (1) wii (4) xbox (1) Címkefelhő

HTML

HTML

2007.05.23. 20:41 | Miguel | 5 komment

A magyar tanárképzésről.

Végzettségemet tekintve angol-számtech tanár vagyok, de mind az én, mind az esetlegesen tanított gyerekek jövőjét figyelembe véve szerencsére a kötelező körökön kívül egy percet nem tanítottam, és ha rajtam múlik, nem is fogok. A főiskolán eltöltött négy év alatt a szikráját is kiölték annak a vágynak, hogy tanítsak, méghozzá igen változatos eszközökkel.

Az egyik legfontosabb dolog, hogy az intézményben, ahol elméletileg tanár-idoloknak kellene dolgozniuk, hogy tudásuk legjavát adva példát mutassanak a leendő pedagógusoknak - legalábbis én ezt várnám el -, csupa mongol idióta kapott állást. Ha mindent, de tényleg mindent összeadok, akkor talán három embert említhetek meg, de egyet mindenképp, ez pedig Papp Nándor, aki afféle reneszánsz-ember: kitűnően beszél angolul (olyannyira, hogy állam- és miniszterelnökök egész sorának tolmácsolt, például annak a Göncz Árpádnak is, akiről sosem gondoltam volna, hogy tolmácsra van szüksége), valószínűleg jól elboldogul oroszul is, kitűnő fordító, remek tanár, humoros, barátságos és művelt ember, és hobbija az angol nyelvészet - mondjuk nekem emiatt gyanús is picit, hogy ő valójában egy marslakó...

Na, de vissza az anyázáshoz. Tehát leszámítva azt a pár embert, csupa alkoholista, gyerekutáló, az életbe szinte minden szinten belesavanyodott szakbarbár, többségük évek óta semmilyen tudományos munkát nem végzett. Jellemző az általam néven nem nevezett számtech-tanszékvezető, aki a hetvenes években megírt könyveinek témáját rotálta négy éven és ötféle tantárgyon át. Legendásan gyűlöltük, de szerintem ez kölcsönös volt.

Azonban ha még mindig beteg, innen kívánok neki jobbulást, de tényleg.

De ha az tanárokat nem is számítjuk, akkor is marad a lepukkant technika, az elmaradott oktatási módszerek, és a hihetetlen híg emberanyag, már ami a diákokat illeti.

Nekem több olyan évfolyamtársam volt, akiről a pszichológia tanárunk (aki amúgy egy kórházban igazi betegekkel is találkozott, nem csak a könyvek alapján ugatta a tudományt) magabiztosan kijelentette, hogy klinikai eset, és ő bizony nem csak tanítani nem engedné, de kilépni az utcára sem.

Gondolom senkit nem lepek meg azzal, hogy leginkább belőlük lett aztán tanár. Azokból, akikről messziről süt, hogy képtelenek emberi kapcsolatok kialakítására, vagy akár csak egyszerű kommunikációra is. Azokból, akik ugyan nem bukdácsoltak, de soha, semmiből nem villantottak. Vegetáltak, meghúzódtak, hogy most a diplomával a kezükben a gyerekeinknek essenek. Könyörgöm, hogy bízhatnék valakiben, aki 24 éves korában nem csak, hogy nővel/férfival nem volt, de egy sima smárolás nem jutott neki?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://miguel.blog.hu/api/trackback/id/tr5586170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bateman · http://bateman.sarok.org 2007.05.23. 21:01:48

Nos, a tanítószak közelében végzett éveim után az is egészen biztos, hogyha valaha lesz kisbét, akkor mielőtt beiratom valahova, megnézem a tanári kart, és ha látok olyat, aki a mi intézményünkben végzett, akkor szépen továbbállunk.

Miguel · http://miguel.blog.hu 2007.05.24. 06:53:54

Na ja. A munkám közben néha sajnálom, hogy nem a Bánkin végeztem, az valamivel jobb kapcsolatrendszert jelentene - így viszont nagy valószínűséggel futok majd bele olyanokba, akiket már láttam tanítás közben.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.05.25. 01:54:39

Nem tudom, te hol végeztél, én az eltén - végül nem végeztem, mert még időben átmentem máshová... :D - voltam magyar-töri szakos tanártanonc.

Tapasztalatom dettó. :) Nekem a tanítással nem volt amúgy gondom, ha az egy nagyon jó gimnáziumban történik, ugyanis ha valamit kettőnél többször kell elmondanom, hogy megértsék, akkor türelmetlen leszek, és semmi kedvem motiválni a gyereket , hogy olvasson v. tanuljon (ha magától nem jön rá...). Előadni szeretek, tanítani nem.

Viszont az jött le, hogy csak a leghülyébbek mentek tanárnak. Eleve akiket felvettek, az sem a krém volt. De most komolyan, én pl. úgy keveredtem oda, hogy pont lecsúztam 3 ponttal az egyetemről, majd felkészültem (egy évet buliztam, és egy évet felkészültem) és újra nekimentem, akkor felvettek. Részemről átmeneti kitérő volt a fósuli. De azt láttam, hogy akik lediplomáztak, azok:
1) elmentek tanárnak. Na ők voltak kb. 50-ből 2. A két leghülyébb, legsötétebb, legkevésbé előadni tudó, legrosszabb stb.
2) tengődnek állásról állásra, többnyire ügynökök, vagy helpdeskes kislányok, netán minimális szellemi munkát végeznek. Egyszóval: nem a legjobb állásokban...
3) gyorsan elmentek még egyetemre is utána.

Részemről elitiskolába kell adni a gyereket, mert az állami iskolában nemcsak a gyerek hülye, de a tanár is többnyire.

Miguel · http://miguel.blog.hu 2007.05.25. 08:39:27

Tetra, én is ELTE. :)

A három pontoddal csak félig értek egyet. Az első az tiszta sor, ezt láttam-írtam én is. A második csak félig igaz. Sokan vannak, akikben van annyi önkritika / nincs annyi kurázsi, hogy ne menjenek el tanárnak, és ők tényleg majdnem mindent elvállalnak, azonban itt aztán többnyire jól teljesítenek. Az én példám jó erre, voltam helpdesken, aztán felvettek rendszergazdának, vagyis nem hülye vagyok, csak nincs normális papírom.

Viszont a Te harmadik pontod szerintem az első folyománya. Akiket én ismerek, és elmentek egyetemre, 90%-nak tök felesleges volt. Például angol kiegészítőre, meg törire mentek el olyanok, akiknek a közben megszerzett állásukhoz erre semmi szükség nem volt.

t-bone 2007.05.26. 21:56:53

Gyűlnek az ELTÉsek a blogodon, Mig... :)
Azt azért tegyük hozzá (ja igen, magyar-angol szakos, kiugrott hallgató vagyok) hogy nem csak egy-két jó tanár volt ott (és a jót, azt úgy értem, hogy fasza) hanem több is - bár tény, hogy csúnyán kisebbségben voltak. De ez mindenhol így van a jó fej emberekkel, nemdebár?
És azt se felejtsük el, hogy ha mindenáron tanulni akartunk volna sok szépet, és hasznosat, biztosan nyílt volna rá lehetőség, de hát ki tölti ilyesmivel deli fiatal éveit? :)
Summa: az egyetemen (főiskolán) sok hasznosat lehet tanulni, ennek egy része tényanyag, a másik az életről szól. Ha valamelyiket megtanulod, már okés, a gond az, hogy tanárnak többnyire azok mentek, akik az elsőt csak ugatják, a másodikról meg fingjuk sincs...
süti beállítások módosítása