Mindig csak nevek

Igazából sosem értettem, hogy miért kell megnehezíteni a blogírás elkezdését azzal, hogy rögtön az arcodba tolják a kérdést, hogy miről fog szólni a blogod... Mégis miről? Ha tudnám, valószínűleg nem kezdeném el írni.

Friss topikok

  • FleXoft: ;-) (2012.01.10. 15:30) Buli
  • COLT: A rambok azok jók, a kettő is jó, az idő megszépíti számomra. És nekem is hasonló leveleim voltak ... (2011.09.15. 16:05)
  • gabrocki: sajnos egyet kell értenem, de a cím így kissé irónikusan hangzik. (2011.07.13. 00:19) Istenem...
  • COLT: xd (2011.01.29. 18:11)
  • sed: @Miguel: ha nem váltál volna suhogós battaivá pár hét alatt, akkor erre most azt válaszolnám, hogy... (2010.01.15. 02:39)

Címkék

ajánló (22) anyád (24) arnold (3) atom (4) balaton (4) bkv (6) bog (9) corvintető (2) dna (2) dohányzás (2) eb (1) fallout (2) fegyver (5) foci (2) gyerek (3) index (5) játék (17) jelcin (1) jézus (3) kaja (4) kaka (4) közlekedés (8) mac (1) meló (5) motoros (1) net (4) orosz (1) pc guru (4) reggel (5) sorozat (3) sport (3) stream of consciousness (10) szilveszter (1) szülinap (7) temetés (4) towel day (1) tréfás tanyasi tények (34) tv (2) virginia (1) wii (4) xbox (1) Címkefelhő

HTML

HTML

Crysis demo

2007.10.28. 17:19 | Miguel | 7 komment

Ismét egy olyan játék, ami körül nagy a csinnadratta, leginkább a grafika miatt. A nagy előd, a Far Cry nekem a láthatatlan ellenfelekig tetszett, de máig azt mondom, hogy egy olyan FPS-nél, amit a külcsínnyel akarnak eladni, a készítők ne legyenek már annyira pofátlanul lusták, hogy láthatatlan ellenfeleket programoznak... Szinte hallom a meeting zárómondatát: "Oké srácok, szorít az idő, akkor marad a hőfüst-effektet használó szörny..."

A Crysis demóban egyelőre ekkora csúsztatás nincs, ellenben van minden, amit ígértek: korszakalkotó grafika, interaktív környezet, és a játékmenetet döntően befolyásoló felszerelés (lásd nanosuit és módosítható fegyverek).
A látvány tényleg lenyűgöző, még a pillanatnyi jelent tükröző DirectX9-es környezetben is, állítólag a jövőt jelentő DirectX10 még ennél is szebb. A képernyő szinte nyüzsög, minden él, minden mozog vagy csillog, az ember alkotta építmények és a berendezések kidolgozottak, de sajnos ez nehezen megszokható: annyira sok fa / bokor / asztal / doboz / konzerv / akármi vesz minket körül, hogy a fontos dolgokat nehéz megkülönböztetni a szeméttől. Én például gránátot az istennek nem találtam - mondjuk legalább nem kellett kilépnem, hogy megnézzem, melyik gomb aktiválja a gránáthajítást...
Félre ne értsen senki, a "grafika" szó összegezte fogalmak ilyen szintű kidolgozása ritka, csak épp hiányolom belőle azt az erős hangulatot, ami mondjuk a Bioshock falait és berendezési tárgyait körüllengte. A környezet használhatóságával és rombolhatóságával nincs baj: a féktelen lövöldözés közben bizony fák dőlnek ki és benzines hordók robbannak fel (mondjuk ezt a "szanaszét hagyott, de a megfelelő pillanatban felrobbantható hordók"-fétist igazán kinőhetné a játékvilág....), egy rossz manőver a terepjáróval, és kivisszük a ház oldalát - sőt, a speciális testpáncélnak, a Nanosuitnak köszönhetően akár autó nélkül is nekiállhatunk tetriszezni picit a hullámpalákkal. Amúgy a speciális páncélruci az egyik olyan felszerelési tárgy, amire a készítők a sikert alapozzák - és a demó alapján komolyan nem értem, hogy miért tűnt ez nekik akkora ötletnek. Van egy ruha, amiben nem fog minket a golyó, gyorsan futhatunk, bazi erősek lehetünk, vagy láthatatlanná válhatunk - és ennyi? Naná, hogy nem ennyi - pluszban ugyanis marha dögösen fest, és ennyi...
Na mindegy, gondoltam, akkor lássuk a módosítható fegyvereket. Ez egy demó, tudom, szóval a következő gondolatmenet csak akkor tartható, ha a végleges játékban is így marad. Az addig oké, hogy a kezünk ugyébe akadó fegyverre szerelhetünk mindent, amit csak elbír - de honnan a frászból van nekünk például az észak-koreai AK-2020-ra való holografikus irányzékunk? Vagy van nálunk egy alapból, és azt szereljük át? Oké, de akkor miért tudom a saját puskámra is, meg a találtra is felrakni? Meg most komolyan, az a nagy alakíthatóság, hogy jóformán a késre is csavarhatok lézercélzót meg hangtompítót? Ennél azért egy átlagos fanatikus is ínyencebb.
Amúgy én élveztem a játékot, mert hiába a szuperpáncél, nem szambázhatunk be ezernyi ellenség közé büntetlenül, és nem vagyunk teljesen golyóállók sem. A ránk vadászó katonák okosak, sőt, hatékonyak, jól jön, hogy hatalmunkban áll szaladni és ugrani, mint a nyúl (persze csak ha épp jó üzemmódban hagytuk a páncélt, különben csúfos vérzés és bélvisszatömögetés a vége).
Ettől függetlenül tuti nem könyörgök majd Bate-nek, hogy tesztelhessem. Szép FPS, jó FPS, de korántsem olyan korszakalkotó (legalábbis a demo alapján), mint azt a marketing sugallja.
Pont valami ilyesmit vártam.

· 1 trackback

Címkék: ajánló játék

A bejegyzés trackback címe:

https://miguel.blog.hu/api/trackback/id/tr82211011

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jedi 2007.10.28. 17:44:29

Szép értékelés Miguel:) Ehhez még nem tudok mit füzni, csak most töltöm le a kicsitkét:)

Ady 2007.10.28. 19:23:17

Na most én is egyetértek.

Ádám 2007.10.29. 19:22:02

Szerintem meg nagyon hülye vagy Miguel, ennyi. Csinálj jobbat.

Ady 2007.10.30. 03:24:41

Ádám! Szvsz Te vagy a hülye! Ott a Bioshock. Minek csináljon szerencsétlen Miguel jobbat, ha már van? Minek mocskolódsz itt? Normálisabban nem megy te gyökér?

Miguel · http://miguel.blog.hu 2007.10.30. 03:40:40

Ádám: Nem feltétlenül vitatkoznék azzal, hogy hülye vagyok, ezer jel utal arra, hogy igazad van. Azonban a "csinálj jobbat" olyan méretű ostobaság, amivel nem bírok vitatkozni, ráadásul ez a két szó általában jól jellemzi használójának vitakultúráját. Nem, nem csinálok jobbat, mert ez nem így működik. Nem tudok főzni, oszt' mégis tudom, ha az étteremben szar a kaja; a zene sem az erősségem, de felismerem a tehetségtelen zenekart - játékot sem írok majd soha, de azért elvárásaim lehetnek.
Véleményem meg pláne.

Miguel · http://miguel.blog.hu 2007.10.30. 03:42:54

Hehe, Ady, nyugi, a végén még egy "esernyővel tartalak vissza". ;)

Ady 2007.10.30. 03:49:19

Az ilyenre azonnal pöccenek. Az ilyenekkel nincs kedvem vitatkozni, legszívesebben a fejüket tépném le. És tele van az ilyenekkel az összes blog. Ritkán reagálok így amúgy, de ez most nagyon paraszt hsz volt.

Aztán el ne sodorjalak téged is Miguel...:)
süti beállítások módosítása